2018. szeptember 18., kedd

Charity Tahmaseb: Kávé és Szellemek 1: Első epizód



Szellem a kávéfőzőben

***

Felajánlom a feltakarítást. Felajánlom, hogy ingyen megszabadítom a kávéfőzőjüket a szellemtől.
Mindenki nedves, de mivel a víz csak langyos volt, senki sem lett leforrázva. Ez az amiért az menedzser kitolt az üzletből, ahelyett, hogy hívja a rendőrséget.
Ahogy az ajtó bezárul, a hangja visszhangzik mögöttem:
     Igen, megvan Malcolm Armand telefonszáma?
Valami nem engedi, hogy elhagyjam a járdát a bolt előtt. A lábaim gyökeret eresztettek a cukorjuhar ültetvények mellett. De mert olyan sokáig állok ott, elkapom a látványt, hogy Malcolm Armand leparkol és kiugrik a kétüléseséből. Az utas ülésen bekötve trófea barátnőként foglal helyet a szamovár.
     Ez nem nagyon praktikus. – Mondom.
Megáll séta közben, a szamovárt távol tatja tőlem.
     Mi?
   Hová rakod a szellemeket? Úgy értem, amikor elfogod őket.    A kabrió felé mutatok. – Nincs benne helye.



Szemügyre vesz, a kávétól elázott ingemet, a foltos nadrágomat, és mindenemet. Szaglászik, az orrát ráncolja és anélkül száguld be a boltba, hogy még egyszer felém pillantana. Megfordulok, feltépem a lábaim és lépésről lépésre az elülső ablak felé oldalgok.
Bent az általam keltet rendetlenség van, de figyelmen kívül hagyom. Amit látni akarok, hogyan csinálja Malcolm, amit csinál, hogy csalogatja a szellemeket. Olyan sokáig bámultam, hogy a nap megszárította az ingem. A bolt belsejét tanulmányoztam, a szamovár elhelyezését, és nyomon követtem Malcolm minden mozdulatát, amíg a menedzser megránt egy zsinórt és a reluxák meggátolják a rálátást.
Bármi is ragad meg a boltban – a szellem vagy Malcolm – lazítok a szorításán. Elutasítottam, hazavánszorgok, és egy csomó kávészínezett lábnyomot hagyok magam után.

***

     K-k-aty? Ott vagy?
A hívás reggel kilenckor érkezik, egy olyan napsütéses és ragyogó napon, hogy csak a legelszántabbak maradhatnak pesszimisták. Mivel az összes rég esedékes számlám ki van terítve az étkezőasztalra, jó úton vagyok afelé, hogy csatlakozzak a soraikhoz.
     Sadie? – Úgy hangzott, mint ő, de még sohasem hallottam így remegni a hangját.
     Kérlek, siess!
     Mi folyik ott? Hol vagy?
     A tornácomon. Nem engednek be.
     Kicsodák?
     A szellemek.
     Miért nem hívod Malcolmot? – A kérdés élesen jött ki, savval és féltékenységgel fűszerezve.
     Cs-csapdába esett bent.
     Csapdába?
     Meghal? – Sadie hangja akadozik.
     A szellemek nem… – ölnek. Nem, az átlagos szellemek nem. De képesek rá. – Rögtön ott leszek.
Aztán a hűtő felét kiforgattam és egy fuvallat csap meg, ráébredek, hogy a most rögtön nem történik meg. Kidobtam a bűzlő dobozokat a szemétbe, a babok is ott landoltak. Csak néhány zörgött magányosan a dobozban.
Nem tértem vissza a Coffee Depot-ba a katasztrofális interjúm óta, de úgy tűnik, ma meg fogok állni ott.
A kávéfőzővel bepattanok az ülésbe, a négy fontnyi cukorral, néhány tartály félig-meddig a teherautó padlóján, bekapcsolok két piros lámpát a Coffee Depot felé vezető úton. Kis idő elteltével a kis csengő az ajtó fölött abbahagyja a csilingelést, az asszisztens menedzser megkerüli a pultot.
Előre indul, a karjai tele vannak kávébabos táskákkal. Csúszva megáll és felém löki a babokat.
     De… – kezdem.
Feltart egy mobil telefont. A kijelzőn egy üzenet olvasható:

Malcolm: Adj neki bármit, amit akar.

Bizonytalanul, a szavakra pislogtam. A karjaimban tartottam mindent, amit akartam, vagy legalábbis amire szükség volt. Átmenetileg. Az ajtó felé tartok.
     Hívj vagy üzenj, ha utánpótlásra van szükséged – szól utánam a menedzser.
     Valakit el fogok érte küldeni.
Az ajtó suhogva bezáródott, mielőtt köszönetet mondhatnék.




Lexy 

4 megjegyzés:

  1. Jaj, csak ilyen rövidke? Reméltem hogy a csajszi most seggberúgja Malcolmot!😁 Köszi a fordítást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Óóóó, és még ezután fognak csak beindulni a dolgok :D

      Törlés
  2. Mégis tetszik. Köszönöm a forditást!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Örömmel hallom/látom, mégis tetszik a történet! :)

      Törlés

PopAds.net - The Best Popunder Adnetwork